دلیل استفاده از آینه در کابین آسانسور

درب آسانسور رو که باز میکنی اولین چیزیکه میبینی و خوشحال هم میشی آینه هست اما تا حالا پیش خودتون فکر کردین چرا تویه همه ی آسانسورها از آینه استفاده میکنند ؟ یه دلیل خیلی مهم و یکی دوتا دلیل حاشیه ای داره.

1 – تصور فضای بیشتر در آسانسور

یه بیماری هست به نام فوبیا ( ترس ) از جای تنگ و باریک که فرد در آن احساس خفگی می کند . استفاده از آینه در آسانسور این حس رو به افراد منتقل میکند که انگار در جای پهن تری هستند .

2 – عدم توجه به گذر زمان

اوایل که رفته رفته ساختمان ها بلند و بلند تر می شدند نیاز به آسانسور حس شد . آسانسور را ساختند اما خیلی کند حرکت می کرد افراد بعد از 5 دقیقه به طبقه 10یا 20 می رسیدند .اینکه تو یه اطاقک کوچیک باشید و با سرعت کم بالا یا پایین حرکت کنید واسه خیلی ها عذاب آور بود . از نظر فنی نمی شد سرعت آسانسور رو  بیشتر کرد پس باید یک کاری می کردند که مردم داخل آسانسور با یک چیزی سرگرم بشوند تا متوجه گذر زمان نشوند .

3- عدم توجه به ارتفاع و مشکلات فنی

اگر در آسانسور گیر کنید خفه می شوید یا اگر آسانسور از بالا سقوط کند می میرید . این تصورات به اندازه کافی ترسناک هست . الان فکر کنید در یک آسانسور بدون آینه هستید و مجبورید به در و دیوار نگاه کنید . قطعا فکرتون به سمت افکار منفی می رود اما اگر آینه باشد یک دقیقه خودتون رو می بینید و با مشکلات یا زیبایی های چهره یتان سرگرم می شوید و کمتر می ترسید . هنوز هم آدمهایی داریم که به خاطر ترس از آسانسور * سوار آن نمی شوند.

4 – عدم سقوط به چاله

استفاده از آینه در کابین آسانسور یه دلیل دیگه هم دارد و آن هم اینکه اگه بنا به هر دلیلی کابین آسانسور در یک طبقه دیگر باشد و شما از یک طبقه ی دیگر درب آسانسور رو باز کنید و تصویر خودتون رو در آینه نبینید نباید داخل شوید . چون آینه داخل کابین جا سازی شده و اگه آینه رو نبینید یعنی اینکه کابین وجود ندارد و خدای نکرده حتما داخل چاله آسانسور سقوط خواهید کرد .